PATSECOVA. Pla d’acció territorial sectorial del comerç de la Comunitat Valenciana
L’objectiu del Pla és definir criteris, directrius i orientacions territorials perquè l’ordenació comercial es desenvolupe de forma coherent amb la planificació territorial, assegurant la seua coherència amb els objectius de qualitat de vida i desenvolupament sostenible contemplats en la legislació valenciana d’ordenació del territori i protecció del paisatge, i la seua contribució eficaç a aquestsArticle únic. Aprovació del Pla d'Acció Territorial Sectorial del Comerç de la Comunitat Valenciana
1. S'aprova el Pla d'Acció Territorial Sectorial del Comerç de la Comunitat Valenciana (PATSECOVA), la normativa de la qual s'inclou en l'annex I d'aquest decret. Formant part del mateix Pla, s'aproven igualment els municipis que componen el Sistema Nodal de Referència Comercial; els municipis que componen les Àrees urbanes integrades de les capçaleres i sots-capçaleres del Sistema Nodal de Referència Comercial; la delimitació de les Àrees i Subàrees Funcionals Comercials del PATSECOVA; els índex orientatius màxims de superfície comercial en grans establiments comercials en les àrees funcionals comercials (període 2012-2020), i els continguts mínims dels estudis de trànsit i mobilitat en projectes comercials, que consten, respectivament, en els annexos II a VI d'aquest decret.
2. La documentació íntegra del Pla d'Acció Territorial Sectorial del Comerç de la Comunitat Valenciana (*PATSECOVA) es pot consultar en la seu central de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, així com en la pàgina web del pla, https://www.patsecova.es, i en la de la Conselleria d'Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori, http://www.*habitatge. gva.es/patsecova.
ANNEX I Normativa del Pla d'acció territorial sectorial del comerç de la Comunitat Valenciana Índex
Títol I. Disposicions generals
Article 1. Naturalesa i àmbit d'aplicació
Article 2. Principis inspiradors
Article 3. Principis d'actuació
Article 4. Objectius del Pla
Article 5. Estratègies del Pla
Article 6. Obligatorietat i vinculació
Article 7. Vigència, revisió i modificació del Pla
Títol II. Divisió territorial a l'efecte de l'ordenació comercial
Article 8. El Sistema Nodal de Referència Comercial
Article 9. Les Àrees urbanes integrades del Sistema Nodal de Referència Comercial
Article 10. Les àrees i subàrees funcionals comercials
Article 11. Criteris de delimitació de les àrees funcionals comercials
Article 12. Modificació de l'ordenació territorial definida en el Pla
Article 13. Instruments per a la planificació, ordenació i dinamització territorial del comerç
Títol III. Instruments d'ordenació subregional. Les Directrius d'ordenació comercial
Article 14. Directrius d'ordenació comercial
Article 15. Continguts mínims de les directrius d'ordenació comercial
Article 16. Procediment de tramitació de les directrius d'ordenació comercial
Article 17. Efectes i vigència de les Directrius d'ordenació comercial
Títol IV. Instruments per a la planificació, ordenació i dinamització comercial d'àmbit local
Article 18. Definició del model comercial en el pla general estructural
Article 19. Plans d'acció comercial
Article 20. Projectes d'urbanisme comercial
Article 21. Plans de dinamització comercial
Article 22. Programes i plans de qualitat paisatgística en zones comercials
Article 23. Programes de gestió de zones comercials
Títol V. Àrees comercials estratègiques
Article 24. Objectiu de les àrees comercials estratègiques
Article 25. Criteris per a la delimitació de les àrees comercials estratègiques
Article 26. Procediment per a la declaració de les àrees comercials estratègiques
Article 27. Àrees de nova centralitat comercial Article 28. Àrees d'oportunitat comercial
Article 29. Àrees de dinamització comercial
Article 30. Àrees comercialment saturades
Títol VI. Criteris per al desenvolupament de nou sòl per a usos comercials
Article 31. Consideració de l'ús terciari comercial en els plans urbanístics
Article 32. Criteris per a la dimensió de nou sòl terciari comercial
Article 33. Criteris per a la ubicació de nou sòl terciari comercial
Article 34. Dotació mínima de sòl comercial en sectors residencials
Article 35. Usos comercials en sòl industrial
Article 36. Aplicació de principis de mobilitat sostenible
Article 37. Estàndards urbanístics
Article 38. Estàndards d'aparcament
Article 39. Requisits per a la càrrega i descàrrega de mercaderies
Article 40. Condicions d'accessibilitat universal als establiments comercials
Article 41. Plans d'autoprotecció
Títol VII. Integració Paisatgística.
Article 42. Integració paisatgística de zones i projectes comercials
Article 43. Mesures i actuacions en les àrees comercials estratègiques
Article 44. Integració paisatgística d'elements de comunicació i publicitat exterior
Títol VIII. La instal·lació d'establiments comercials
Article 45. Classificació dels projectes comercials sobre la base de la seua afecció territorial
Article 46. Criteris de localització de nous projectes comercials
Article 47. Grans establiments comercials i capacitat d'acolliment del territori
Article 48. Índexs orientatius màxims de superfície en grans establiments comercials
Article 49. Avaluació ambiental en projectes comercials i obertura de grans establiments comercials
Article 50. Compensació d'impactes mediambientals en la implantació comercial
Títol IX. Actuacions dinamitzadores del comerç i de millora de les infraestructures comercials
Article 51. Foment del comerç en zones de baixa dotació comercial
Article 52. Centres Comercials Urbans i Centres Històrics de caràcter comercial
Article 53. Parcs comercials no planificats
Article 54. Actuacions en municipis turístics
Article 55. Foment del comerç rural
Article 56. Millora de mercats municipals
Article 57. Zones on es desenvolupa venda no sedentària
Article 58. Catàlegs d'establiments comercials històrics i emblemàtics
Article 59. Mesures per a la reducció de l'impacte ambiental del comerç
Títol X. Desenvolupament, execució i gestió del Pla d'Acció Territorial
Article 60. Iniciativa i competència
Article 61. Instruments i actuacions per al desenvolupament del Pla
Article 62. Pla d'actuació i ajudes públiques
Article 63. Oficina Tècnica del Pla
Article 64. Sistema d'Informació del Comerç de la Comunitat Valenciana
Article 65. Cooperació amb les entitats locals i la Xarxa d'Agents per a la Innovació Comercial
Article 66. Col·laboració amb les associacions empresarials
Article 67. Observatori del Comerç de la Comunitat Valenciana
Article 68. Investigació comercial
Article 69. Comunicació i visibilitat del Pla
Disposicions addicionals
Primera. Instruccions, manuals i guies tècniques d'ajuda per a l'aplicació del Pla d'Acció Territorial.
Segona. Mapa de sòl terciari comercial
Tercera. Pla director del comerç majorista
Quarta. Catàleg de paisatges comercials de la Comunitat Valenciana
