Notícies:Red ADL Valencia

Acelera pyme. El Kit Digital t'ajuda en la digitalització i automatització de la teua facturació

17 mar 2023
La facturació és part del dia a dia de les pimes, requerint un esforç tant en temps com en recursos. En aquest post et comptem tot el que necessites saber sobre la factura digital, així com les solucions que t'ofereix el Kit Digital.

 

 

Gràcies als seus nombrosos beneficis, el nombre d'empreses que realitzen les seues factures de manera electrònica ha augmentat considerablement durant els últims anys. Tal ha sigut la seua importància que ja és obligatòria per a algunes empreses, i ho serà per a altres en un futur pròxim.

De fet, des de l'any 2015, l'ús de la facturació electrònica és obligatori per a treballar com a proveïdor de l'Administració Pública. I a partir de 2023, s'estendrà l'obligació d'expedir i remetre factures electròniques en totes les relacions comercials entre empreses i autònoms. Perquè pugues estar al dia amb aquesta nova obligació, t'expliquem totes les seues característiques a continuació.

 

Què és una factura electrònica?

Com indica el Ministeri d'Hisenda i Funció Pública, la factura electrònica és una factura convencional amb la diferència que s'emet i rep en format electrònic. Malgrat tindre els mateixos efectes legals que unisca en paper, la versió digital precisa del previ consentiment del seu destinatari.

Existeixen dos tipus de factures electròniques:

Format estructurat: les dades són generades automàticament pels sistemes de facturació.
Format no estructurat: emeses directament en format PDF, però també poden ser escanejades en paper.
 

Quan entra en vigor la seua obligatorietat?

A causa de posada en marxa de la Llei “Crea i Creix”, a partir de 2023, la factura electrònica serà de caràcter obligatori per a tots aquells autònoms o empreses amb una facturació superior als 8 milions d'euros anuals. Aquells que tinguen facturacions inferiors a 8 milions d'euros tindran de marge fins a 2025 per a emetre les seues factures de manera digital.

 

Quins són els beneficis de la factura electrònica?

Tenint en compte el context anterior, volem que conegues els beneficis d'implementar la factura electrònica en la teua empresa.

  1. Estalvi de temps: comptar amb eines de facturació electrònica, agilitzarà i simplificarà tots els tràmits comptables estalviant una quantitat de temps considerable.
  2. Estalvi de costos: gràcies a que l'enviament de les factures digitals es realitza de manera en línia, s'estalvia en costos d'impressió i enviaments.
  3. Millora i facilita l'organització de les dades: el sistema de facturació electrònica facilita l'organització de les dades comptables, així com la cerca d'aquests.
  4. Disminució d'errors humans: com més gran siga el nivell d'automatització de processos, menor serà la possibilitat de cometre errors de factor humà.
  5. Millora de la sostenibilitat empresarial: no sols disminueix l'impacte monetari per a l'empresa, sinó que contribueix a la millora de la sostenibilitat ja que passem de tindre centenars i centenars de factures en format físic a tindre-les totes en format en línia.
     

Com em pot ajudar el Kit Digital?

La facturació digital ofereix diversos beneficis que podràs aconseguir gràcies a les solucions que ofereix el Programa Kit Digital.

Aquest t'ofereix una ajuda màxima de 2.000€ per a la digitalització de la facturació en les pimes. Aquesta ajuda està dividida en els següents segments en funció del nombre d'empleats:

  • 0 < 3 empleats: 1.000€ (inclou 1 usuari)
  • 3 < 9 empleats: 2.000€ (inclou 3 usuaris)
  • 10 < 50 empleats: 2.000€ (inclou 3 usuaris)
     

Gràcies a aquesta solució, podràs digitalitzar el flux d'emissió i recepció de les factures dels teus clients i proveïdors. Entre les seues funcionalitats i serveis destaquen:

  1. Factures en format estructurat: tindràs la possibilitat emetre factures en formats estructurats, que són factures que es generen de manera automàtica programes informàtics.
  2. Factures i clients il·limitats: podràs emetre i rebre un nombre il·limitat de factures i enviar-les a un nombre il·limitat de clients.
  3. Enviament i recepció de factures: podràs enviar i rebre factures electròniques directament, almenys per correu electrònic d'una forma automatitzada.
  4. Còpia de seguretat periòdiques: possibilitat de realitzar còpies de seguretat, amb una periodicitat diària per a evitar qualsevol pèrdua d'informació.
  5. Generació d'un registre de facturació: podràs generar un registre de facturació, de manera simultània o immediatament posterior a l'expedició de les factures.


Com es comenta anteriorment, la facturació digital és cada vegada més necessària per a les pimes i autònoms perquè agilitza, automatitza i redueix en gran manera el temps que dediquem a aquest procés. No sols pels seus beneficis, sinó també pel seu caràcter obligatori, ha arribat el moment de digitalitzar les teues factures. Acudeix als nostres Agents Digitalitzadors per a fer-ho!