Notícies:Projecte Xarxa AODL

Divalterra forma a les ADL de la província en el funcionament de les eines telemàtiques de gestió d’agències i promoció econòmica local

30 jun 2020
El Servei de Desenvolupament Local posa en marxa el 3 de juliol un cicle de webinars per a ajudar les agències locals a explotar les oportunitats dels sistemes informàtics que posa a la seua disposició

 

Aquest cicle, dirigit als equips tècnics de les entitats locals integrades a la xarxa provincial d’ADL que impulsa Divalterra, i que compta ja amb més de 160 ajuntaments, mancomunitats i Grups d’Acció Local (GAL) inscrits, permetrà actualitzar coneixements y descobrir noves funcionalitats de les aplicacions online que Divalterra oferix a les entitats locals.

Les ADL adherides a la iniciativa disposen, de manera totalment gratuïta, d’un ecosistema d’aplicacions interrelacionades per a millorar la seua gestió diària i ajudar a promocionar les empreses locals, accessibles des de www.divaladl.es

Per una banda cada entitat disposa d’un portal local amb informació general sobre empresa, ocupació, emprenedoria i ajudes i subvencions, que es manté de manera centralitzada per a tota la xarxa, i la possibilitat d’enriquir-lo amb notícies pròpies de cada municipi o comarca, a més de serveis com un apartat per a recollir ofertes i demandes d’ocupació del seu àmbit territorial.

Per altra banda, en el marc de la galeria empresarial online www.galeriaempresarial.es, cada entitat pot mostrar sobre cartografia digital les empreses del seu territori, i oferir gratuïtament microespais web a cada empresa, per a avançar en la digitalització d’aquelles sense presència online o, en cas que les empreses ja disposen de web o perfils a xarxes socials, augmentant la seua visibilitat.

Els mencionats portals, oberts a la consulta del públic en general, s’administren des d’una potent intranet accessible sols a les respectives ADL, que permet, entre d’altres funcions, registrar les consultes rebudes per empreses, associacions, persones emprenedores o públic en general, generar dossiers informatius adequats a cada pregunta, o preparar memòries de l’activitat de l’agència.

Altres serveis destacables inclosos a la intranet són un espai de comunicació tancat per als membres de la xarxa, la possibilitat de confeccionar butlletins informatius per als seus usuaris, o aplicacions avançades com la confecció de plans de viabilitat econòmica de projectes emprenedors o l’accés a la plataforma de dades socioeconòmiques locals #divalterradata.

Totes aquestes funcions s’aniran repassant en el cicle de 6 webinars (2 d’ells durant el mes de juliol, concretament els dies 3 i 24) i la resta durant l’últim quadrimestre de l’any), abordant en píndoles informatives d’una hora de durada les seues principals característiques, i els dubtes i suggeriments de millora que vagen sorgint per part dels usuaris.