Conveni entre l'Administració General de l'Estat, a través del Ministeri d'Indústria i Turisme i l'Associació d'Emprenedors i Empresaris Autònoms (AEA), per a l'establiment de Punts d'Atenció a l'Emprenedor (PAE) integrats en la Xarxa CIRCE
Conveni entre l'Administració General de l'Estat, a través del Ministeri d'Indústria i Turisme (Direcció General d'Estratègia Industrial i de la Petita i mitjana empresa) i l'Associació d'Emprenedors i Empresaris Autònoms (AEA), per a l'establiment de Punts d'Atenció a l'Emprenedor (PAE) integrats en la Xarxa CIRCEObjecte. Constituïx l'objecte del present conveni les bases de col·laboració entre les parts per a l'establiment de PAE en oficines pertanyents a l'entitat.
Obligacions de les parts. L'entitat es compromet a encarregar-se, a través de les seues PAE, de facilitar la creació de noves empreses, l'inici efectiu de la seua activitat i el seu desenrotllament, a través de la prestació de servicis d'informació, tramitació de documentació, assessorament, formació i suport al finançament empresarial.
Els PAE utilitzaran el sistema de tramitació telemàtica del CIRCE, la seu electrònica del qual se situa en el Ministeri d'Indústria i Turisme, i en ells s'haurà d'iniciar la tramitació del DUE.
El Ministeri d'Indústria i Turisme, actuant per mitjà de la DGEIPYME:
– Posarà a la disposició dels PAE el sistema CIRCE, com a ferramenta essencial per a la tramitació telemàtica.
– Prestarà, amb mitjans propis, suport tècnic per a la posada en marxa dels sistemes informàtics dels PAE que es comuniquen amb el sistema CIRCE.
– Prestarà, amb mitjans propis, servicis d'assistència tècnica i suport a la Xarxa pel que fa a l'atenció de consultes i resolució dels problemes que sorgisquen en l'ús del CIRCE.
– Posarà a la disposició dels PAE, les ferramentes de gestió empresarial elaborades per ella disponibles en la Plataforma PIME.
Servicis dels PAE.
A. El PAE proporcionarà amb caràcter obligatori els següents servicis als emprenedors:
1. Informació general sobre els aspectes legals, fiscals, comptables i de Seguretat Social propis de la societat de responsabilitat limitada, de l'empresari individual i de l'emprenedor de responsabilitat limitada, així com de qualssevol altres formes jurídiques que puguen incorporar-se al Document Únic Electrònic.
2. Realització de la tramitació per a la constitució i inici d'activitat d'empreses mitjançant el sistema de tramitació telemàtica CIRCE i utilitzant el PACDUE (Programa d'Ajuda a l'Emplenament del Document Únic Electrònic). Este servici haurà de prestar-se amb caràcter gratuït. El PAE es compromet a informar els emprenedors de la gratuïtat del servici i de la utilització del DUE.
3. Informació sobre les ajudes públiques aplicables al projecte empresarial. Per a això, podrà utilitzar la base de dades d'ajudes disponible en www.pae.es.
B. Seran servicis opcionals els següents:
1. Informació general dirigida a emprenedors relacionada amb l'exercici de l'activitat.
2. Realització de la tramitació per a l'exercici de l'activitat mitjançant el sistema de tramitació electrònica CIRCE i utilitzant el PACDUE.
3. Informació general dirigida a emprenedors relacionada amb el cessament de l'activitat.
4. Realització de la tramitació per al cessament de l'activitat mitjançant el sistema de tramitació electrònica CIRCE i utilitzant el PACDUE.
5. Informació als emprenedors que ho demanden sobre l'estat de tramitació dels procediments iniciats en el seu nom, incloent, si és el cas, informació sobre l'estat de la tramitació als Ajuntaments de les declaracions responsables presentades a través de la iniciativa «Emprén en 3». Esta informació serà accessible en el PAE electrònic.
6. Notificació dels actes de tràmit preceptius i la resolució als emprenedors que així ho demanden dels tràmits iniciats en el seu nom i sempre que així ho permeta el PAE electrònic.
7. Tutorització del pla d'empresa que permeta mostrar la viabilitat de la idea empresarial mitjançant l'ús del Pla d'Empresa interactiu de la DGEIPYME, o de qualsevol altra ferramenta que la DGEIPYME pose a la disposició dels emprenedors.
8. Informació general sobre la transmissió d'empreses, així com la facilitació de processos de transmissió d'empreses, actuant de manera neutral entre el comprador i venedor, utilitzant per a això l'aplicació de transmissió d'empreses de la DGEIPYME.
9. Informació general sobre aspectes relacionats amb la competitivitat empresarial, com ara la internacionalització, l'I+D+i, la cooperació empresarial i la propietat industrial.
10. Realització d'altres tramitacions distintes de les anteriors mitjançant el sistema de tramitació telemàtica CIRCE i utilitzant el PACDUE, conforme la DGEIPYME les implemente en el PAE electrònic.
Cada PAE que es constituïsca a conseqüència d'este conveni assumix tots els compromisos continguts en este, en particular, la prestació dels servicis obligatoris de l'apartat A. A més, comunicarà a la DGEIPYME quins servicis opcionals de l'apartat B prestarà, podent ampliar o disminuir amb posterioritat estos servicis opcionals. Per a això, la DGIPYME establirà els mitjans electrònics oportuns. En tot cas, la prestació dels servicis opcionals estarà també subjecta als termes del present conveni.
Els catàlegs de servicis dels distints PAE es publicaran en el PAE electrònic.
Els servicis, obligatoris o opcionals, consistents en la realització de tramitacions mitjançant el sistema de tramitació telemàtica CIRCE i utilitzant el PACDUE tindran caràcter gratuït. La resta de servicis podran prestar-se amb caràcter gratuït o mitjançant contraprestació econòmica, prèvia informació suficient a l'emprenedor.
PAE virtual. D'acord amb l'article 13 de la Llei 14/2013, de 27 de setembre, de suport als emprenedors i la seua internacionalització els PAE també podran ser punts virtuals d'informació i tramitació telemàtica de sol·licituds.
En el cas que el PAE estiga interessat a establir un punt virtual d'atenció a l'emprenedor, haurà de comptar amb els mitjans informàtics necessaris per a això.
La posada en marxa del PAE virtual suposa la connexió entre la pàgina web que determine el PAE amb la seu electrònica del CIRCE. La DGEIPYME establirà els requisits i proves necessaris per a això.
El PAE, igualment, es compromet a atendre les sol·licituds d'informació i tramitació que es dirigisquen a través del *PAE virtual.
Pressupost. El present conveni no té contingut econòmic per a cap de les parts.