Notícies:Red ADL Valencia

Acelera pyme. Turismo rural: auge gracias a la digitalización

26 Mar 2024
En els últims anys, el turisme rural ha experimentat un auge sense precedents. En este context, les noves tecnologies han permés a les empreses del sector rural arribar a públics més amplis, oferir una experiència més significativa i millorar la seua eficiència operativa. En este post, t'expliquem com s'ha produït este canvi de paradigma.

 

 

Segons un estudi de CaixaBank, el turisme rural ha passat de representar un 10,9% de la despesa turística total en 2019, al 11,9% en 2023. Esta dada reflectix que este tipus de turisme ha eixit reforçat després de la pandèmia i probablement ha sigut per una de les tendències postpandèmia més marcades: la necessitat de trencar amb la rutina i connectar amb la naturalesa per a cuidar la salut física i mental.

A més, l'encant dels entorns naturals està cada vegada més a prop gràcies a la innegable influència de la digitalització. Et comptem més!

 
Un passeig pel turisme rural: l'Espanya Buidada es reinventa

El turisme rural és una oportunitat per a revitalitzar l'Espanya Buidada. Coneguda pels seus paisatges serens i les seues tradicions pròpies, però també per la preocupant despoblació que patixen, estos territoris necessiten ara més que mai posicionar-se en l'avantguarda de la transformació digital.

Abans oblidades, estes regions ara es reinventen, utilitzant les ferramentes digitals com un mitjà per a trencar barreres geogràfiques i culturals. La digitalització s'ha convertit en el catalitzador que permet a estos destins aparentment oblidats a redefinir la seua identitat i personalitat, a atraure nous visitants i a oferir noves experiències.

 
Creixement digital per a arribar a més públics

Gràcies a les estratègies digitals, l'Espanya Buidada comença a posicionar-se com una destinació turística apetible i accessible. Les plataformes en línia i les xarxes socials servixen com a ponts virtuals, connectant estos llocs remots amb una audiència global que descobrix i explora la riquesa natural des de les ciutats, creant una anticipació i un interés que abans eren difícils d'aconseguir.

Però la digitalització no sols ha revolucionat la forma en què els destins rurals es presenten al món; també ha millorat l'experiència del viatger. Des de la planificació del viatge fins a l'estada mateixa, la tecnologia ha simplificat processos, oferint reserves en línia, informació detallada sobre activitats locals i la possibilitat de personalitzar itineraris segons les preferències individuals.

Des d'encantadores cases de camp fins a posades amagades en valls remotes, els canals digitals obrin portes a un mercat global, connectant a persones amb destinacions que van més enllà de les rutes turístiques convencionals.

A continuació, t'acostem ferramentes digitals que fan possible este canvi de paradigma.

 
Ferramentes bàsiques per a la digitalització d'este sector

Si tens una pime enfocada al turisme rural, existixen una sèrie de ferramentes que t'ajudaran a digitalitzar el teu negoci. No te les perdes!

  1.  Presència en línia: establir una presència online sòlida és el primer pas cap a la digitalització en el turisme rural. Pàgines web intuïtives i atractives oferixen als viatgers una visió autèntica del que poden esperar en la seua experiència rural, des de paisatges impressionants fins a allotjaments acollidors o receptes culinàries tradicionals.
  2.  Reserves en línia: facilitar el procés de reserva és crucial. Plataformes de reserves en línia simplifiquen l'accés per als viatgers, permetent-los planificar i assegurar la seua estada en allotjaments rurals amb tan sols uns clics. Això no sols estalvia temps als visitants, també millora l'eficiència operativa per als propietaris d'estos establiments.
  3.  Màrqueting en xarxes socials: les xarxes socials són el pont que connecta als viatgers amb el turisme rural dels llocs menys coneguts i apartats. Estratègies de màrqueting efectives en Instagram, *TikTok i, per exemple, Twitter poden augmentar la visibilitat, generar interacció i, en última instància, ser una font d'inspiració per a explorar destins rurals.
  4.  Experiències virtuals: la digitalització no sols es tracta d'arribar a més persones, sinó d'oferir una vista prèvia autèntica de l'experiència rural. Per això, els recorreguts en vídeo o el contingut interactiu, permeten als potencials visitants submergir-se en la màgia del turisme rural des de la comoditat dels seus dispositius.

 

En resum, potenciar la digitalització és necessari perquè el turisme rural continue creixent i contribuint al desenvolupament de l'Espanya Buidada.

Sens dubte, este sector ha d'aprofitar les noves tecnologies per a arribar a més públics, oferir una millor experiència i millorar la seua eficiència operativa. T'unixes al canvi digital?