Acelera pyme. Guia per a integrar mètodes de pagament en línia en la teua e-commerce
L'elecció dels mètodes de pagament d'una botiga en línia repercuteix directament en la facturació del negoci. De fet, pot ser aqueix valor diferencial que et faça destacar de la competència. Proporcionar diferents formes de pagament segures farà que els teus clients se senten més confiats i satisfets. En aquest post t'expliquem com fer-lo!Actualment, el mètode de pagament en comerços en línia més utilitzat és a través de targetes de crèdit o dèbit. Però, sabies que això està canviant? Segons un estudi de MONEI, la tendència a pagar amb targetes està disminuint (passa d'un 84,27% a un 74,96% del 2021 al 2022) i guanyen terreny altres tipus de pagament com: bizum, Paypal, entre altres.
Actualment, existeix una gran varietat de mètodes de pagament que pots oferir als teus clients. Per a fer-ho de forma més segura, et recomanem integrar en la teua e-commerce una passarel·la de pagaments. Aquest mètode és un dels més populars, ja que permet que el comprador utilitze la seua targeta bancària per a realitzar transaccions en línia de manera segura.
Les passarel·les de pagament funcionen permeten realitzar la transacció tant de manera directa com indirecta. La primera consisteix a realitzar la compra directament amb targetes bancàries, i la segona a través de plataformes com: Google Pay, Amazon Pay, Apple Pay, entre altres. Addicionalment, les plataformes de pagaments ofereixen diferents mètodes que es poden implementar, entre els més utilitzats estan:
- TPV Virtual: eina de pagament que permet realitzar cobraments instantanis a través d'Internet. Després d'introduir la informació de la targeta bancària, els clients poden realitzar les compres en tan sols uns segons.
- PayPal: una dels principals avantatges d'aquest mètode de pagament és que no requereix de comptes corporatius per al seu funcionament, activant-se en tan sols uns minuts. El programa estàndard de Paypal permet acceptar pagaments amb targetes de crèdit Visa, Mastercard, *Discover i American Express.
- Bizum: per a pagar amb aquest mètode es necessita tant disposar d'un compte bancari com d'un número de telèfon. Així mateix, cal confirmar que la teua entitat bancària dispose d'aquest mètode de pagament. A pesar que inicialment fora utilitzat principalment entre particulars, cada vegada són més les botigues que permeten el pagament a través d'aquesta opció. Les passarel·les de pagament que actualment accepten Bizum per a empreses són PrestaShop, WooCommerce, Magento, Oscommerce, Opencart, VirtueMart i Zencart.
- Google Pay: plataforma de Google que ofereix als usuaris la possibilitat de fer pagaments amb els seus dispositius mòbils. Altres plataformes com Apple o Amazon també disposen de sistemes necessaris de magatzematge de targetes bancàries. En convertir-se en mitjans de pagament es pot pagar en: botigues físiques; apps i webs; transport públic; així com enviar diners a amics i familiars.
Aspectes per a tindre en compte quan triem mètodes de pagament
No obstant això, a l'hora de triar un mètode de pagament en línia per a la teua empresa és important tindre en compte els següents aspectes:
- Seguretat: ha de ser un mètode de pagament segur i fiable. Entre els requisits de seguretat per a realitzar pagaments es troben: els certificats de seguretat SSL, els Sistemes de Verificació d'Adreça (AVS), així com les normes de seguretat regulades per la Indústria de les Targetes de Pagament (PCI). Gràcies a aquests mecanismes de seguretat, es garanteix l'autenticitat del teu lloc web, i es xifren les comunicacions entre dispositius.
- Rapidesa i intuïció: per a facilitar el seu funcionament, l'experiència de pagament haurà de ser adaptable a tots els usuaris. Així mateix, haurà d'estar optimitzada als diferents dispositius mòbils buscant una major comoditat.
- Bona atenció al client: per a millorar la satisfacció dels clients, hauràs d'assegurar-te que les teues plataformes de pagament en línia ofereixen suport tècnic en línia, almenys dins de l'horari laboral estàndard.
- Consideració de les tarifes: hauràs de considerar les tarifes de les diferents passarel·les de pagament i intentar que els consumidors no hagen d'enfrontar-se a un sobrecost.
En aquest sentit. tindre els mètodes de pagament adequats pot canviar tot el resultat del teu negoci. Al marge d'oferir la facilitat de pagar com cada consumidor preferisca, també ofereixen diferents eines de valor que ajuden a impulsar les conversions (les vendes). Ja que el triar el mètode amb el qual se senten més còmodes dins de les opcions que els pugues oferir, farà que siga més fàcil retindre'ls i convertir-los en compradors recurrents.
Per a això, el Kit Digital ofereix solucions per a la teua venda electrònica. Gràcies a l'ajuda d'un Agent Digitalitzador, i sol·licitant la categoria de Comerç Electrònic, podràs configurar i integrar els mètodes de pagament que millor s'adeqüen a la teua botiga en línia i les necessitats dels teus consumidors. L'import d'aquesta ajuda d'aquesta categoria es divideix de la següent manera:
- 0 < 3 empleats: 2.000€
- 3 < 9 empleats: 2.000€
- 10 < 50 empleats: 2.000€
Hui dia és pràcticament una necessitat per als e-commerce implementar passarel·les de pagament que oferisquen diferents mitjans de pagament. Per això, no esperes més i millora la teua e-*commerce amb l'ajuda del Kit Digital.
